Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met circa 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Leergierige medewerkers krijgen ruimte om te experimenteren en zich te ontwikkelen. Medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar, durven vragen te stellen en kritisch te zijn — en hebben plezier in hun werk.
De uitdaging
Wij zoeken een assetmanager die onze wateren en civiele kunstwerken toekomstbestendig beheert. Als Assetmanager Civiele Kunstwerken en Water ben je verantwoordelijk voor het strategisch en operationeel beheer van watergerelateerde infrastructuur en civiele kunstwerken. Dit betreft onder andere vaarwegen, kades, natuurvriendelijke oevers, waterkeringen, (beweegbare) bruggen, tunnels en sluizen. Je draagt bij aan een veilig, duurzaam en efficiënt beheer van deze assets.
Taken en verantwoordelijkheden
Ontwikkelen en implementeren van jaarplannen voor beheer en onderhoud.
Bijstellen van strategische beheerplannen binnen de bestuurlijke planning- en controlcyclus.
Analyseren en bijsturen van risico’s, prestaties en kosten.
Adviseren over investeringen, onderhoudsstrategieën en prioritering.
Samenwerken met beheerders, projectleiders en externe partijen (aannemers, adviesbureaus).
Coördineren van baggerwerkzaamheden om vaarwegen op diepte te houden.
Begeleiden van inspecties en beoordelen van de technische staat van bruggen, kades en andere kunstwerken.
Plannen en laten uitvoeren van onderhouds- en renovatiewerkzaamheden.
Initiëren en voorbereiden van renovatie- en vervangingsprojecten.
Voorbereiden van aanbestedingen en inkooptrajecten.
Bij veranderende capaciteit kan inzet gevraagd worden bij het ondersteunen van andere assets binnen jouw expertisegebied.
Wie zoeken wij
Ondernemend, doortastend en besluitvaardig.
Communiceert open, eerlijk en duidelijk.
Proactief; haalt en brengt relevante informatie.
Gestructureerd en zorgvuldig in aanpak en rapportage.
Knock-outcriteria (strikt vereist)
Afgeronde technische hbo-bacheloropleiding.
VCA-VOL certificering, of aantoonbaar binnen 3 maanden na start te behalen.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als assetmanager of beheerder binnen een overheidsorganisatie.
Aantoonbare ervaring met UAV / UAV-gc, risicobeheersing, SCB en SE.
Harde eis: uitstekende beheersing van het Nederlands.
Harde eis: CV maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Gunningscriteria
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als assetmanager of beheerder binnen een overheidsorganisatie.
Aantoonbare afgeronde opleiding Duurzame Watertechnologie; concrete vermelding in het CV.
Ervaring binnen een politiek-bestuurlijke omgeving; concrete vermelding in het CV.
Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met UAV / UAV-gc, SCB en SE; concrete vermelding in het CV .
Aantoonbare ervaring met risicobeheersing binnen een gemeente.
Wie is RPS Detachering
RPS is een vooraanstaand Advies en Ingenieursbureau met 400 collega’s in Nederland. We zijn een team van adviseurs, ontwerpers, planners, ingenieurs en technische specialisten die zich bezighouden met Engineering, inspecteren, analyseren en adviseren binnen zowel stedelijke als landelijke omgevingen. RPS is opgericht in 1970, en maakt deel uit van Tetra Tech, een wereldwijde leverancier van advies- en engineeringdiensten. Wij zijn actief in de sectoren Energy, Health, Infrastructure, Property en Water.
RPS Detachering biedt een projectcontract aan voor de duur van het project, met een verwachte looptijd van 12 maanden en mogelijkheid tot verlenging.
Ben jij klaar om jouw expertise in te zetten voor een gezondere en veiligere werkplek voor iedereen? Reageer dan nu! Wil je meer informatie? Mail dan Kim.Rouwenhorst@tetratech.com of Dejano.Demeza@tetratech.com